tisdag 8 juni 2010

Bra dag på sjön!! 2 x 7kg!

                                                


Jaha idag var man ledig så då blev det en tur med David innan han började jobba.

Vi hade ju hoppats att det skulle varit lite ruskväder i dag så gäddorna vaknat till lite efter all sol och knappt någon vind alls de senaste dagarna.


Dagen började segt med über klart vatten o inte ett hugg så vi bytte vik, väl där tog det inte lång tid innan jag hade första hugget och strax efter klev det på en fin 7kg och 110cm lång madam, vi forsätter en 20min till på samma plats men då det inte ger något så styr David mot en ny plats i samma vik, efter ett par kast på denna plats smäller det på ytligare en fin madam på mina grejer denna gång lite fetare men kortare 7,4kg 104cm, Tack David för att du kör mig till de rätta platserna hehe.

Nu börjar David bli lite frustrerad och vill också få en fisk så vi flyttar oss igen nu lite grundare tredje fisken smäller nu på hos mig, David undrar varför inte han får fisk för då han stått och dängt utan ens ett litet pet på hela dagen, jag tar ett par kast till och där sitter nr 4:a.


Nu börjar det bli bråttom för David om han ska hinna få nån innan jobbet så vi drar till en vik där oftast är fiskgaranti, och ja det finns även fisk där idag för där får jag min femte, David lite lätt frustrerad byter bete och mumlar nått om att det inte spelar någon roll vad han fiskar med för färg idag för de vill ändå inte ha hans grejer.

Men till slut så sitter den där hos David och lycka strålar från hans ansikte, kastet efter tar jag min sjätte och dagens sista fisk.

Summering: 7 fiskar i båten, 2 över 7kg och 100cm. Varmt och skönt, helt klart en bra dag.



Skitfiske på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar