onsdag 16 juni 2010

Snabbtur igen!!!

Som vanligt så vart vi lite dänga sugna o självklart så vart det ju boren igen.
Anton o jag började dänga lite i motalaviken o efter en timme så var de två första på ca 3 kg tagna sedan så åkte vi o hämtade Jonne som skulle med ut på kvällen. Tyvärr så var ju fisket väldigt segt på våra vanliga spots så vi fortsatte ner mot borensberg där det började hända lite mer fast fokuseringen var väldigt låg o jag bommade 4 fisk o anton ett gäng mä. Anton har nu bevisat vilken "ärlig" person han är då han sa, om jag får en gädda under ett kilo så LOVAR jag att jag ska grilla den med tändaren o käka upp den. O riktigt så plockar han en snipa på 0,96 kg o när jag ska ha ihjäl den så stjäl han den rackarn av mig o slänger i den o säger att det inte gills för att han blödde av sig minst 4 gram innan vi hann få upp den på vågen.. O jag känner nu att jag inte längre kan lita på min team kamrat o har därför lagt ut båda båtarna o all fiske utrustning på blocket.. Jaja summan av kvällen vart 2 gäddor var för Anton o mig o en liten abbore av Jonne.

Skitfiske på er iallafall!!

1 kommentar:

  1. Haha den hade tappat minst 4 gram blod ja, så då vägde den över ett kilo när jag fick den och det var ju det som var grejen, inte vad den vägde efter jag fångat den + att den säkert tappade ett par gram under fajten hehe

    SvaraRadera